Επίκαιρα/1970-1974
Λοιπόν; Σκοτώνει η ταχύτης; ( 02-03-1972 )




Τεύχος 186

ΔΕΝ άρεσε σε γερο-Γραμματικό το μέτρο του υπουργείου Συγκοινωνιών για τα εφθαρμένα λάστιχα! Δεν του άρεσε καθόλου και φρόντισε να το δηλώση προβάλλοντας σαν επιχείρημα ότι οι «λαστιχάδες» θα πλουτίσουν και οι κάτοχοι αυτοκινήτων θα φτωχύνουν! Δεν θα ήταν άξιο προσοχής το γεγονός, αν ο ίδιος Γραμματικός δεν εκόπτετο για την οδική ασφάλεια, χωρίς να ξέρη όμως να… οδηγή!

Μιλούσε για υπερβολική ταχύτητα, αναμασούσε τα όρια, καταφερόταν κατά των οδηγών κάτω των… 30 ετών (!) –που τους χαρακτήριζε παρανοϊκούς− και γενικά σήκωνε νερά και κύματα μέσα στη στενή στέρνα της αντιλήψεώς του.

Και να, που μια μέρα κάποιος αποφάσισε να εφαρμόση ένα ορθό και λογικό μέτρο, μέτρο ουσίας, για τον περιορισμό των δυστυχημάτων. Και ο Γραμματικός «κλώτσησε». Δεν του άρεσε. Είδε οικονομικά οφέλη, είδε δεν ξέρω κι εγώ τι, και αντέδρασε. Χωρίς να βασανίση το μυαλό του, χωρίς να γνωρίζη τίποτα από το πρόβλημα, ο Γραμματικός καταδίκασε τα μη εφθαρμένα ελαστικά. Όπως άλλοι γραμματικοί καταδικάζουν άλλα προβλήματα.

Σκοτώνονται στους δρόμους;

Μα, φταίει η ταχύτης!

Αποκλείεται να φταίη κάτι άλλο! Μόνο η ταχύτης και η ολισθηρότης φταίνε.

Κι ο κόσμος έχει παρασυρθεί από τους διάφορους γραμματικούς κι έχουν δημιουργηθεί όμορφα ταμπού και κανείς δεν έχει το θάρρος να τα γκρεμίση.

Πάρτε το «όριο» των 110 χιλιομέτρων. Τοποθετήθηκε αψυχολόγητα, χωρίς να υπάρχη το παραμικρό στοιχείο ότι τα δυστυχήματα αυξάνουν με την ταχύτητα!

Αντίθετα, υπάρχουν τρεις έρευνες των μεγαλυτέρων ασφαλιστικών και αυτοκινητιστικών οργανισμών της Ευρώπης που με βάση εκατοντάδες χιλιάδες στοιχεία αποδεικνύουν ότι τα δυστυχήματα μειώνονται με την αύξηση της ταχύτητος.

Και όμως! Έχουμε, κι εμείς, όπως κι άλλοι στον κόσμο, «όριο». Που, υποτίθεται, ότι θα μειώση ή ότι μειώνει τα δυστυχήματα. Τίποτα δεν έγινε με την «εφαρμογή» του ορίου ταχύτητος στη χώρα μας. Τα δυστυχήματα μπορεί να αυξήθηκαν, όχι όμως να μειώθηκαν.

Όμως…

Το όριο ταχύτητος μας κάνει να αισθανόμαστε καλά.

Το επιβάλαμε, άρα κάναμε το καθήκον μας. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να μη σκοτώνεται ο κόσμος. Κι αν σκοτώνεται , τότε υπερβαίνει το όριο ταχύτητος.

Όμως, να που παρουσιάζεται το πρόβλημα! Να που δεν υπάρχει τίποτα που να λέη ότι η εφαρμογή του μέτρου μείωσε τα δυστυχήματα. Απλώς, υπάρχει μια γενική εντύπωση ότι η ταχύτης σκοτώνει κι όλα τ’ άλλα έρχονται μόνα τους. Απαγορεύσεις, γραμματικοί, μυστικά αυτοκίνητα, ραντάρ, παγίδες, και τελειωμό δεν έχει.

Και το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχη.

Ο κόσμος δεν ξέρη τι τον περιμένει στους δρόμους, αλλά αυτό δεν έχει καμιά σημασία.

Σημασία έχει ότι η… ταχύτης σκοτώνει…

Κώστας Καβαθάς

 

Κάθε 7 μέρες* 

Τι φοβερά και τρομερά ήταν αυτά που διάβασε ο αυτοκινητιστικός κόσμος για τη «Σήαρς Ρόεμπακ»! Δεν την ξέρετε; Ο περισσότερος κόσμος δεν την ξέρει, και δε θα την ξέρη μέχρι τις 28 Μαΐου που θα γίνη το Ράλλυ Ακρόπολις. Τότε, θα μάθει ότι ο αμερικανικός αυτός κολοσσός πρόκειται να ξοδέψη 300 με 400.000 δολάρια για να παρουσιάση το Ράλλυ Ακρόπολις σε 11 εκατομμύρια Αμερικανούς τηλεθεατάς μέσω δορυφόρων που πρόκειται να «νοικιάση» εκείνες τις μέρες. Τα νέα αυτά έπεσαν σαν βόμβα στον ελληνικό αγωνιστικό και εμπορικό κόσμο του αυτοκινήτου. Στους αγωνιζομένους, γιατί ένοιωσαν κοντά τους την πνοή του χρήματος που διατίθεται για τους αυτοκινητιστικούς αγώνες στο εξωτερικό. Και στους εμπόρους, γιατί ανακάλυψαν ξαφνικά ότι δεν αρκεί πλέον ένα αυτοκόλλητο κι ένα κιλό λάδι για να δελεάσουν τους οδηγούς. Και η αναγγελία της διαθέσεως ποσού ενός εκατομμυρίου διακοσίων χιλιάδων δραχμών για την υποστήριξη ενός και μόνο αγώνος τούς έκανε να κλονισθούν πάνω στις πολυθρόνες τους.

ΕΙΝΑΙ γνωστό, χρόνια τώρα, ότι η αδιαφορία που βασιλεύει πάνω στο θέμα είναι μνημειώδης. Ιδιαίτερα από τις εταιρείες πετρελαιοειδών, που μοιράζουν εκατομμύρια για πετσέτες και κουταλάκια, για γυαλιά ηλίου και «σποτς» στην τηλεόραση, που δεν έχουν καμιά σχέση με την υπόθεση και αρνούνται πεισματικά να βοηθήσουν. Χρόνια τώρα, πολλοί προσπάθησαν να συγκινήσουν τους βαρώνους του πετρελαίου και δέχτηκαν μια σειρά από δικαιολογίες, που ήταν τουλάχιστον γελοίες, από μια ομάδα ανθρώπων που δεν έχει ιδέα για το θέμα «αγώνες». Δεν έχει σημασία αν στο εξωτερικό οι εταιρείες πετρελαιοειδών βρίσκονται μέχρι το λαιμό στους αγώνες… Καμιά! Σημασία έχει ότι εδώ, στην Ελλάδα, τα κουταλάκια και οι πετσέτες ήταν προτιμότερες για την προβολή των προϊόντων τους.

ΚΑΙ έρχεται η «Σήαρς Ρόεμπακ» με τα 400.000 δολάρια, που θα δείξη σε 11 εκατομμύρια Αμερικανούς το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις. Τον εθνικό μας αυτοκινητιστικό αγώνα, για τον οποίο τα δύο τηλεοπτικά μας δίκτυα αφιέρωσαν πέρυσι 3 (τρία!) λεπτά της ώρας, κι αυτά γεμάτα λάθη, στα δελτία ειδήσεων!

ΤΙ θα γίνη λοιπόν από δω και πέρα; Θα εξακολουθήση η ίδια κατάσταση ή θα δούμε στην Ελλάδα τις πρώτες υποστηριζόμενες ομάδες αγώνων; Προς το παρόν, τίποτα δεν είναι γνωστό, εκτός από μια είδηση απογευματινής εφημερίδος για την «Αχάια Κλάους» και δύο αυτοκίνητα από την Πάτρα… αν μας επιτρέπη όμως η σεβαστή εταιρεία, η «δουλειά» δε γίνεται έτσι. Αν πράγματι υποστηρίζη δύο αυτοκίνητα, τότε πρέπει να το ανακοινώση επίσημα − ίσως με μια μικρή καταχώριση στον Τύπο−, για να βοηθήσουν όσοι μπορούν και όσο πρέπει.

ΕΚΕΙ πάντως που τα πράγματα είναι δύσκολα − λόγω προϊστορίας− είναι με τις εταιρείες πετρελαιοειδών. Εκτός από μία εξαίρεση, οι άλλες δεν έδωσαν σημασία, και θα είναι πολύ δύσκολο να πιστέψης τώρα ότι… ξαφνικά άρχισαν να ενδιαφέρονται!

ΑΣ αφήσουμε όμως την τραγική εικόνα των εδώ και των έξω υποστηρικτών κι ας περιμένουμε μέχρι το Μάιο. Ίσως, η παρουσία των αναγομωμένων (!) ελαστικών της «Σήαρς Ρόεμπακ» να ξυπνήση, τουλάχιστον, τους λαστιχάδες!

ΛΕΓΕΤΑΙ ότι θα έλθη κι ο «δικός μας», ο Στηβ Μακ Κουίν, να περιγράψη από το δορυφόρο το «Ακρόπολις» για τους Αμερικανούς τηλεθεατάς. Ποιος Έλληνας ηθοποιός θα περιγράψη το Τατόι;!

ΕΠΙΤΥΧΙΑ! Το μότοκρος της 27ης Φεβρουαρίου θα γίνη στην Ανάβυσσο! Τον αγώνα θα οργανώση ο ΑΣΕΜ, μετά από συνεννοήσεις με τους οργανωτάς των άλλων μότοκρος του πρωταθλήματος. Η 27η είναι βέβαια η Κυριακή που μας έρχεται, γι’ αυτό, αν ο καιρός είναι καλός, κατεβείτε στην Ανάβυσσο, για να παρακολουθήσετε ένα σπορ που ξετρελαίνει τους Ευρωπαίους, τους Αμερικανούς και τον… Στηβ Μακ Κουίν.

ΤΟ ενδιαφέρον των αντιπροσωπειών μοτοσικλετών για το Πρωτάθλημα Μότοκρος είναι τεράστιο! Αρκεί να αναφέρω ότι θα εμφανισθούν οι εξής μοτοσικλέτες: Δύο Χόντα Μότορσπορτ. Τρεις Καβασάκι, 125, 175 εκ. εκ. Δύο Ντουκάτι 125 και 450 εκ. Τρεις Γιαμάχα, δύο 250 και μια 125 εκ. Μια ή και περισσότερες Γιάβα, Μπενέλλι 125, δύο Μπουλτάκο 250, και μια 125 κ.εκ.! Κι αυτές δεν είναι παρά οι μοτοσικλέτες που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή. Γιατί καθημερινά εμφανίζονται κι άλλοι τύποι! Το Πρωτάθλημα Μότοκρος θα «τραβήξη» πολλούς θεατές. Κι αυτό είναι πολύ καλό για το σπορ.

ΑΛΛΑ και τα πρωταθλήματα αυτοκινήτου θα είναι φέτος εντυπωσιακά! Υπάρχουν όχι λιγότερες από τρεις πόρσε. Μία για τον «Αστερίξ» μία για Ραπτόπουλο και μία για τον «Λεωνίδα» και ο τελευταίος θα λάβη μέρος στο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ο Σπύρος Τσινιβίδης κι ο Σταμάτης Κόκκοτας θα τρέξουν με δύο πανίσχυρες BMW2002ΤΙ.



      'Αλλα 'Αρθρα

 
     
  Σχεδίαση, Φιλοξενία: Τεχνόπολις Α.Ε. - © 2006-2008 Powered by