Επίκαιρα/1970-1974
Αυτοκίνητο ( 15-03-1974 )




Αν ήμουν βασιλιάς… - Τεύχος 293

ΕΔΩ και δύο χρόνια, είχατε διαβάσει ένα σημείωμά μου με τίτλο ‘‘Αν ήμουν βασιλιάς (1)’’. Σήμερα, θα υποστείτε το ‘‘Αν ήμουν βασιλιάς (2)’’. Στο πρώτο εκείνο σημείωμα έγραφα τι θα έκανα αν ήμουν βασιλιάς με απόλυτες εξουσίες. Συνεχίζω στο σημερινό, γνωρίζοντας ότι κανείς δεν παίρνει πια στα σοβαρά τους βασιλιάδες και ιδιαίτερα αυτούς που έχουν απόλυτες εξουσίες.

Ας πούμε ότι είμαι ο βασιλιάς Συγκοινωνιών. Και μια ημέρα έρχεται ο Διάδοχός μου και μου λέει:

-         Κάτι πρέπει να κάνεις για τους οδηγούς του βασιλείου σου. Τρελάθηκαν και σκοτώνουν ο ένας τον άλλον εν ψυχρώ.

-         Έχω ένα σχέδιο του λέω.

 Και του διηγούμαι το σχέδιο, το οποίο σας μεταφέρω αυτούσιο.

Ας πούμε ότι ένας πολίτης του βασιλείου μου θέλει να οδηγήσει αυτοκίνητο. Τίποτα πιο φυσικό. Συμφωνώ απόλυτα μαζί του και τον στέλνω στο Κέντρο Επιλογής. Το Κέντρο Επιλογής είναι ένα μεγάλο συγκρότημα που βρίσκεται έξω από την πρωτεύουσα. Εκεί υπάρχουν πολλά πράγματα. Ψυχίατρος, Παθολόγος, Ψυχολόγος, εξετασταί, αίθουσες εξετάσεων, δρόμοι, εμπόδια…

Αλλά… Έτσι θα μπερδευτείτε. Ας παρακολουθήσουμε μαζί έναν πολίτη του βασιλείου μου που θέλει να γίνει οδηγός αυτοκινήτου οχήματος (τετρατρόχου ή διτρόχου) το έτσι ΧΨΩ. Πάει στο Κέντρο Επιλογής. Συμπληρώνει τον απαραίτητο χαρτοπόλεμο και περνά από το 1ο Στάδιο, όπου υπάρχουν οι Παθολόγοι. Οι Παθολόγοι εξετάζουν τα πάντα. Μάτια, αυτιά, άκρα, αντιδράσεις, ταχύτητα αντιδράσεων σε ειδικά μηχανήματα που υπάρχουν στο Κέντρο Επιλογής.

Αν ο πολίτης είναι απολύτως υγιής, παίρνει ένα ‘‘χαρτί’’ που λέει ότι είναι σύμφωνος με τις βουλές του Κυρίου και προχωρεί στο 2ο Στάδιο, όπου υπάρχουν οι Ψυχολόγοι. Οι Ψυχολόγοι τον υποβάλλουν σε ειδικά τεστ και ανακαλύπτουν αν ο πολίτης μου είναι άνθρωπος νορμάλ ή αν πρέπει να περάσει από το 3ο Στάδιο όπου περιμένουν οι Ψυχίατροι. 

Αν φθάσει σ’ αυτούς και η κατάστασή του δεν είναι σοβαρή, τότε προχωρεί στο 4ο  Στάδιο όπου τον περιμένουν οι ιεροεξετασταί της Θεωρίας. Αν η κατάστασή του είναι σοβαρή και ο πολίτης μου βγάζει δόντια στον ύπνο του και μεγαλώνει τα νύχια του στη σκέψη ότι θα οδηγήσει αυτοκίνητο, τότε πηγαίνει στο σπίτι του για θεραπεία.

Ας υποθέσουμε ότι ο υποψήφιος πέρασε τα Στάδια 1, 2 και 3 και έφθασε στο Στάδιο 4. Μπαίνει στην τάξη. Οι Ιεροεξετασταί του υποβάλουν ερωτήσεις. Από το τι είναι ελαστικό ράντιαλ μέχρι το τι σημαίνει υπερστροφή κλίσεως, ροπή αδράνειας, πλαγιολίσθηση, ακινητοποίηση τροχών και ποια είναι τα αποτελέσματά τους.

Αν ο πολίτης απαντήσει σωστά, προχωρεί στο Στάδιο 5 όπου υπάρχουν οι Εξετασταί Καλής Συμπεριφοράς. Αυτοί παίρνουν τον υποψήφιο οδηγό σ’ ένα αυτοκίνητο και τον πηγαίνουν στο σύμπλεγμα των δρόμων που έχω δημιουργήσει μέσα στο Κέντρο Επιλογής. Εκεί υπάρχουν κι οι άλλοι υποψήφιοι με τους Εξεταστάς τους. Οι Εξετασταί του υποψηφίου τον παρακολουθούν με αετίσιο μάτι, διότι δεν είναι απλοί οδηγοί αλλά Ψυχολόγοι και Ψυχίατροι και οδηγοί.

Αν ο πολίτης περάσει το Στάδιο 5, προχωρεί στο τελικό Στάδιο 6. Αυτό αφορά την οδήγηση. Μέσα στο Κέντρο Επιλογής υπάρχει ένα τέλειο σύστημα οδών με ηλεκτρονικά μέσα και πύργους παρατηρήσεως. Ο υποψήφιος οδηγός κινείται σ’ ένα δρόμο με 80  χιλιόμετρα. Ο Εξεταστής, που τον παρακολουθεί από τον Πύργο, πατά ένα κουμπί και, από το πλάι του δρόμου πετιέται ένα λαστιχένιο ομοίωμα ενός παιδιού. Ή ενός ποδηλάτου. Ή ενός μοτοσυκλετιστού. Ο υποψήφιος πρέπει να κάνει τις σωστές ενέργειες για να αποφύγει τον ‘‘κίνδυνο’’. Αν δεν τις κάνει, ΚΟΒΕΤΑΙ και πάει σπίτι του να διαβάσει τα ειδικά βιβλία που έχω εκδώσει –σαν βασιλιάς Συγκοινωνιών- για το σκοπό αυτό. Αν τις κάνει, η Εξέτασις συνεχίζεται.

Παίρνει στροφές σε στεγνό και βρεγμένο δρόμο (ο βρεγμένος δρόμος εξασφαλίζεται με ειδικούς καταβρεκτήρες) και ο Εξεταστής τον παρακολουθεί. Τη στιγμή που βρίσκεται πάνω στη στροφή, ένα κόκκινο φως ανάβει σε ένα ειδικό ικρίωμα πάνω απ’ το δρόμο. Αυτό σημαίνει κίνδυνο και ο υποψήφιος πρέπει ν’ ακινητοποιήσει το αυτοκίνητό του χωρίς να φύγει απ’ το δρόμο.

Μετά, ο Εξεταστής τον οδηγεί σ’ έναν άλλο δρόμο όπου υπάρχουν κορίνες τις οποίες πρέπει να περάσει όπως οι σκιέρ περνούν τους πασσάλους στο σλάλομ. Αυτό το κάνει στο στεγνό και στο βρεγμένο. Μετά τον οδηγεί σ’ άλλο δρόμο όπου υπάρχει η διαδικασία του προσπεράσματος. Ο υποψήφιος πρέπει να κάνει τα πάντα σωστά. Διαφορετικά πηγαίνει σπίτι του και συνεχίζει το διάβασμα.

Μπορεί να είναι ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο αλλά, κάτω απ’ τις παρούσες συνθήκες, δεν βλέπω τι άλλο θα μπορούσε να γίνει.

Από το Κέντρο Επιλογής θα έβγαιναν λίγοι, αλλά πραγματικοί οδηγοί. Αυτό θα είχε και καλά και κακά αποτελέσματα στη γενικότερη ζωή του Κράτους μου.

Να τα κακά:

1.      Θα αγοράζονταν λιγότερα αυτοκίνητα.

2.      Θα έπεφτε η κατανάλωση της βενζίνης.

3.      Θα έπεφταν οι δουλειές των φανοποιών.

4.      Θα έμενε στο σπίτι του ο κ. Λάκης με το τεράστιο κεφάλι.

5.      … Και η κυρία Λούλα με τα μωβ μαλλιά.

6.      Θα μειωνόταν ο αριθμός των κυκλοφορούντων ‘‘επαγγελματιών’’.

7.      … Και ο αριθμός των κυκλοφορούντων ερασιτεχνών.

8.      Θα μειώνονταν τα έσοδα του Κράτους μου.

9.      Θα έχαναν τη δουλειά τους πολλοί ‘‘εκπαιδευταί’’.

10.  Θα γινόμουν ο πιο μισητός βασιλεύς στην ιστορία των βασιλέων.

Να και τα κακά:

1.      Θα σκοτώνονταν λιγότεροι άνθρωποι.

2.      Ο Μολώχ θα μετακόμιζε στο γειτονικό κράτος.

3.      Οι δρόμοι θα ‘‘ανέπνεαν’’.

4.      Το κυκλοφοριακό θα λυνόταν.

5.      Τα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς θ’ αποκτούσαν νέα ζωή, ταχύτητα και πελατεία.

6.      Θα καθάριζε η ατμόσφαιρα.

7.      Θα μπορούσαν οι άλλοι πολίτες να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο με ποδήλατα (όπως γίνεται σε κάτι γνωστές μου χώρες).

8.      Όσοι οδηγούσαν ή περπατούσαν θα ήξεραν ότι το βράδυ θα γυρίσουν στο σπίτι τους.

9.      Η Τροχαία θα κυνηγούσε τους κλέφτες που μου πήραν δυο μοτοσικλέτες απ’ το γραφείο σε μια εβδομάδα.

10.  Θα γινόμουν ο πιο αγαπητός Άρχων στην ιστορία.

Αυτό είναι το Σχέδιό μου. Αλλά κανείς δεν δίνει σημασία. Δεν είναι κρίμα;

 



      'Αλλα 'Αρθρα

 
     
  Σχεδίαση, Φιλοξενία: Τεχνόπολις Α.Ε. - © 2006-2008 Powered by