Επίκαιρα/1970-1974
Αυτοκίνητο ( 22-06-1972 )




Ράλλυ Ακρόπολις και η Τηλεόραση - Τεύχος 202

ΕΘΝΙΚΟΝ ΙΔΡΥΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ – ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΣ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ


Να αναγνωσθή από τον κ. Καβαθά στην εκπομπή του αυτοκινήτου.

Πριν αρχίσουμε την αποψινή μας εκπομπή νοιώθουμε την ανάγκη να μιλήσουμε λίγο για ορισμένες παρεξηγήσεις σχετικά με το Ράλλυ Ακρόπολις και την τηλεόραση.

Αφορμή μας έδωσε ο αυτοκινητικός συνεργάτης απογευματινής εφημερίδος ο οποίος έγραψε πολλά και διάφορα- όλα όμως εκτός πραγματικότητος.

· ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ της ελληνικής ζωής. Το περιστατικό που οδήγησε στην αποβολή του υπογράφοντος από την εκπομπή «Σύγχρονοι Τροχοί» του Ε.Ι.Ρ.Τ., νομίζω ότι πρέπει να σας το περιγράψω γιατί είναι μια απάντηση σε όσους αναγνώστες με ρωτούν γιατί η ελληνική τηλεόραση «σνομπάρησε» το Ράλλυ Ακρόπολις.

Στην εφημερίδα που εργάζομαι, αλλά και στα «Επίκαιρα», επανειλημμένως έγραψα για την αδιαφορία των δύο σταθμών πάνω στο θέμα του Ράλλυ Ακρόπολις. Την Τετάρτη, μετά το Ακρόπολις, έγραψα στην εφημερίδα ότι την ώρα που γινόταν η εκκίνηση η τηλεόραση μετέδιδε κάποιο ματς ξένων ομάδων «μέσω της Γιουροβιζιόν» και απορούσα γιατί δεν έκανε κάτι παρόμοιο με τον διεθνή μας αγώνα. Τα ίδια περίπου με μένα έγραψε και ο Γιάννης Παγώνης στην «Απογευματινή» της ίδιας μέρας.

Την Τρίτη, στις 6 Ιουνίου στις 11 το πρωί, πήγα στο στούντιο του ΕΙΡΤ για να μαγνητοσκοπήσω την εκπομπή της ίδιας ημέρας που θα μεταδιδόταν το βράδυ στις 11 παρά 10. Καλεσμένοι μου ήταν ο Πρόεδρος του Αγωνιστικού Τμήματος της ΕΛΠΑ κ. Δαρδούφας. Μόλις έφθασα στο στούντιο μου δόθηκε ένα κείμενο (του οποίου υπάρχουν αντίγραφα στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου) το οποίο έπρεπε να διαβάσω απαντώντας στον αυτοκινητικό συντάκτη που κατεφέρθη κατά του ΕΙΡΤ!

Υποθέτω πως ο «αυτοκινητικός συντάκτης» ήμουν ή εγώ ή ο Γιάννης Παγώνης.

Θεώρησα υποχρέωσή μου να διαβάσω το κείμενο στους κ.κ. Κανελλόπουλο και Δαρδούφα, διότι το έκρινα προσβλητικό γι’ αυτούς, για το Ακρόπολις και για τις κρατικές υπηρεσίες που κινητοποιήθηκαν επί 15 ολόκληρες μέρες για να επιτύχη σαν αγώνας.

Οι φιλοξενούμενοί μου κιτρίνισαν μόλις διάβασαν το κείμενο και λέγοντας μου ευγενικά «ευχαριστώ» απεχώρησαν από το στούντιο. Τηλεφώνησα στα γραφεία του ΕΙΡΤ λέγοντας ότι η υπόστασή μου σαν ανθρώπου και σαν δημοσιογράφου δεν μου επιτρέπει να καταφερθώ κατά του… εαυτού μου ή κατά του συναδέλφου μου ή κατά του Ράλλυ Ακρόπολις ή κατά των δύο κυρίων που είχα καλέσει.

Μου ανακοινώθη ότι αν δεν διαβάσω το κείμενο η εκπομπή δεν θα γίνη το βράδυ και εις το μέλλον.

Αρνήθηκα να διαβάσω το κείμενο!

Θα ήθελα όμως να πω μερικά πράγματα προς τους υπεύθυνους της «απαντήσεως» του Ε.Ι.Ρ.Τ. προς τον αυτοκινητικόν συντάκτην.

Μερικά πράγματα που δεν είναι δικά μου αλλά των Κρατικών Υπηρεσιών που έκαναν το παν για να επιτύχη ο αγώνας. Θα ήθελα, λοιπόν, να πω ότι:

· Το Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε γραμματόσημο για την 20η επέτειο του Ράλλυ Ακρόπολις.

· Το Υπουργείο Δημοσίων Έργων επισκεύασε τα 8)10 περίπου των ελληνικών δασικών και άλλων οδών από τις οποίες περνούσε το Ακρόπολις.

· Το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως διέθεσε- σύμφωνα με την αγγλική εβδομαδιαία εφημερίδα «MOTORING NEWS» (65.000 φύλλα) πάνω από 4.000 υπαλλήλους και τροχονόμους για να καταστήση άνετη και ασφαλή την διαδρομή των αγωνιζομένων.

· ΕΟΤ ενίσχυσε, όπως κάθε χρόνο…………………………………………….

……………………….………………..…….…………..

εξώκοσμο ώστε απορώ και εγώ πώς το αναφέρω! Ίσως για να τονίσω το άτοπο των απόψεων της «απαντήσεως».

Τέλος, στην «απάντηση» αναφέρεται ότι το Ακρόπολις βλάπτει την χώρα μας… τουριστικώς!

Σ’ αυτό θα θέλαμε ν’ απαντήση ο ΕΟΤ!

Κι αν δεν απαντήση ο ΕΟΤ ας μας επιτρέψη ν’ απαντήσουμε εμείς για λογαριασμό του.

Βλάπτει τη χώρα μας τουριστικώς;

Μάλιστα!

Πάνω από 2.000.000 αυτοκινητισταί στην Ευρώπη θα διαβάσουν και θα ιδούν σε φωτογραφίες, περιοχές της χώρας μας που οι συντάξαντες την «απάντηση προς αυτοκινητικόν συντάκτην» δεν έχουν φαντασθή ότι υπάρχουν.

Πάνω από 15.000.000 Αμερικανών θα ιδούν, μέσω των φιλμς της τεράστιας αμερικανικής εταιρίας Σήαρς Ρόεμπακ, περιοχές οι οποίες- όπως είμαι σε θέση να γνωρίζω κι εγώ, μια και έχω λάβει μέρος σε επτά Ράλλυ Ακρόπολις- είναι χίλιες φορές καλύτερες απ’ ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρη η Ελβετία.

Όμως…

Προς τι να συνεχίση κανείς; Ν’ απαντήση στο ότι «τα Ράλλυ γίνονται στην Ευρώπη όπου υπάρχουν… εργοστάσια αυτοκινήτων; Ή στο ότι «από τα 90 αυτοκίνητα τσακίστηκε το 80%».

Ή στο ότι «το αυτοκίνητο είναι μέσο μεταφοράς και αναψυχής»…

Τι να πη;

Ότι για να γίνη μέσο μεταφοράς και αναψυχής πρέπει πρώτα να δοκιμασθή στο σκληρό σχολείο των Διεθνών Αγώνων;

Ότι οι συντάξαντες κινούνται - ίσως- ασφαλώς με τ’ αυτοκίνητά τους επειδή τ’ αυτοκίνητά τους δοκιμάστηκαν στα Ράλλυ σαν το Ακρόπολις;

Να πη κανείς ότι το Ακρόπολις από του χρόνου μπαίνει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, διαλεγμένο ανάμεσα σε 35.000 άλλα Ράλλυ;

Ότι τ’ αυτοκίνητο δεν είναι μόνο «μέσο μεταφοράς και αναψυχής».

Ότι…

Θεέ μου… Υπάρχετε εσείς οι αναγνώστες και ίσως υπάρχουν και άλλοι υψηλότερα ιστάμενοι για να κρίνουν την «απάντηση» προς «αυτοκινητικό συντάκτη».

Ο οποίος εξεδιώχθη επειδή αρνήθηκε να την διαβάση εμπρός στον Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Αγώνων, τον Πρόεδρο του Αγωνιστικού της ΕΛΠΑ, το ΚΟΙΝΟ και τις Κρατικές Υπηρεσίες που τόσο βοήθησαν…

Και ο οποίος το μόνο που ζήτησε από την εφημερίδα του και τα «Επίκαιρα» ήταν… Περισσότερη κάλυψη ενός διεθνούς γεγονότος! Στη χώρα του. Από τα Ελληνικά Δίκτυα Τηλεοράσεως!

Ο «αυτοκινητικός συντάκτης» δεν θα παρουσιάση πια την εκπομπή «Σύγχρονοι Τροχοί» στο ΕΙΡΤ.

Αλλά γι’ αυτό είναι μάλλον υπερήφανος!


Φωτογραφία:

«Πολλοί πιστεύουν ότι αν υπήρχαν λιγότερα ράλλυ θα υπήρχαν και λιγότεροι νεαροί που διαταράσσουν την κοινή ησυχία με τις ενισχυμένες εξατμίσεις των αυτοκινήτων τους…», μας υπεδείκνυε το ΕΙΡΤ να πούμε στην εκπομπή του αυτοκινήτου. «Εμείς οι «νεαροί»- εγώ είμαι ο… «νεαρός» με τα μαύρα γυαλιά δεξιά- που τρέχαμε, τρέχουμε και θα τρέχουμε στα ράλλυ, πιστεύουμε πως αν υπήρχαν λιγότερα ματς δεν θα βλέπαμε στις εφημερίδες κάτι… γκαγκστερικού τύπου στιγμιότυπα, όπως αυτά τα τελευταία της Θεσσαλονίκης, ούτε θα διαβάζαμε για παραπομπές μερικών άλλων «ευγενών νεαρών» αθλητών στα δικαστήρια για τεντυμποϋσμό».

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΑΘΑΣ



      'Αλλα 'Αρθρα

 
     
  Σχεδίαση, Φιλοξενία: Τεχνόπολις Α.Ε. - © 2006-2008 Powered by