Εφημερίδες/Πρώτο Θέμα/2005
Αρχαία Ολυμπία Πεκίνο με οχήματα μηδενικών ρύπων ( 17-04-2005 )



Φωτογραφικό Υλικό


Μια πρόταση που (ακόμα) περιμένει στο ακουστικό και μαζί της περιμένουν όλες οι αναπτυγμένες χώρες

 

Πριν 15 περίπου χρόνια και στη διάρκεια μιας επίσκεψης στη «Μέκκα» της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ντιτρόιτ, έτυχε να παρακολουθήσω ένα γύρο του αγώνα για αυτοκίνητα που κινούνται με ηλιακή ενέργεια, με τον «ελληνικότατο» τίτλο Sun Odyssey-Οδύσσεια του Ηλίου. Ο αγώνας που ήταν ιδέα ενός ξεχωριστού ανθρώπου, εξερευνητή και καλού φίλου, του Hans Tholstrup, γινόταν κάθε δύο χρόνια, μία στις ΗΠΑ και μία στην Αυστραλία. Οι συμμετέχοντες ήταν φοιτητές και σπουδαστές πανεπιστημίων και πολυτεχνείων, που σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν μόνοι τους τα «αυτοκίνητα» που πηγή ενέργειας είχαν τον ήλιο. Όταν κάποιοι από τους συμμετέχοντες άκουσαν ότι είμαι από την Ελλάδα άρχισαν να ρωτάνε γιατί δεν κάνουμε την Οδύσσεια του Ηλίου στη χώρα που το άστρο λάμπει 330 μέρες το χρόνο!

 

Ανήμπορος να απαντήσω επέστρεψα και, με άρθρα και γραπτές προτάσεις προς τους «αρμόδιους» προσπάθησα να τους πείσω πόσο σημαντικό θα ήταν η χώρα μας να οργανώσει ένα γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ηλιακών Αυτοκινήτων. Όπως με την πίστα Formula 1 κανείς δεν έδωσε σημασία. Αρνούμενος να δεχτώ τη πραγματικότητα, αφιέρωσα το σημείωμα του εκδότη στο περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ γράφοντας για την ανικανότητα του κράτους να δει πιο μακριά από τον αφαλό του και, ω του θαύματος, μου τηλεφώνησε ο πρόεδρος της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας Ευγένιος Γιαννακόπουλος. «Το Φαέθων 2004 θα είναι οργανωθεί από εμάς» είπε.

 

Επόμενο βήμα ήταν

α. να μιλήσω με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο) και

β. να απαιτήσω την (οικονομική) βοήθεια του Υπουργείου Ανάπτυξης.

 

Ο τότε υπουργός Άκης Τσοχατζόπουλος ενέκρινε ποσό των 50 εκατομμυρίων δραχμών για την οργάνωση του αγώνα. Η επιτυχία ήταν τεράστια (έστω και αν η ΝΕΤ που ήταν Μέγας Χορηγός τη κράτησε ...κρυφή) και μεγάλος ο ενθουσιασμός των ξένων φοιτητών και  επιστημόνων για την πρωτοβουλία της Ελλάδας να συνδέσει το Ολυμπιακό ιδεώδες με το ενεργειακό πρόβλημα. Σε τελετή που έγινε στην Ολυμπία, που επίσης κρατήθηκε ...μυστική από το κοινό, οι πρόεδροι των διεθνών Ομοσπονδιών που δραστηριοποιούνται στις εναλλακτικές πηγές ενέργειας υπέγραψαν τη «Χάρτα της Ολυμπίας».

 

Η Χάρτα ενέκρινε μία ακόμα πρόταση του γράφοντος. Την οργάνωση, κάθε τέσσερα χρόνια. ενός αγώνα που θα ξεκινάει από την Ολυμπία και θα τερματίζει στην εκάστοτε Ολυμπιακή Πόλη αρχής γενομένης με τους Ολυμπιακούς του Πεκίνου το 2008. Οι ξένοι ενθουσιάστηκαν με τη σύγχρονη έκδοση της διαδρομής της Ολυμπιακής Φλόγας και η ιστορία τελείωσε εκεί. Ο αγώνας έγινε αλλά κανείς δεν τον πήρε είδηση εκτός από τον απελθόντα πρόεδρο και τον σημερινό ...πρωθυπουργό που με τρεις δηλώσεις δεσμεύθηκε δημόσια ότι θα υποστηρίξει την προσπάθεια. Στη συνέχεια κάλεσε τον υπογράφοντα στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου αφού ενημερώθηκε για τη πρόταση, έδωσε εντολές να πραγματοποιηθεί το ταχύτερο δυνατόν.

 

Ακολούθησε νέα περίοδος σιωπής αλλά, καθώς φαίνεται, ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Εδώ και ένα μήνα οι ξένες Ομοσπονδίες αλλά και οι Κινεζικές Αρχές μας ρωτάνε πότε θα «βγούν» οι κανονισμοί και εμείς κρυβόμαστε επιμελώς. Μια σημαντική για την Ελλάδα πρωτοβουλία που θα επιβεβαίωνε ότι η χώρα μας θα συνεχίζει να βρίσκεται στην πρωτοπορία απέναντι στα μεγάλα προβλήματα της ανθρωπότητας και να δείχνει σε όλους το δρόμο της σύνεσης και του πολιτισμού, κινδυνεύει να χαθεί, πνιγμένη ίσως από τα προβλήματα της καθημερινότητας.

 

Προτάσεων συνέχεια...

 

Πέρα από τον αγώνα από την Ολυμπία στην εκάστοτε ολυμπιακή πόλη, ο γράφων υπέβαλε τρεις ακόμα προτάσεις:

 

Α. Αγώνα ταχύτητας στη παλιά ανάβαση Πάρνηθας με καθαρά οχήματα που θα σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από φοιτητές και σπουδαστές από την Ελλάδα και όλο το κόσμο

 

Β. «Πράσινο Νησί». Η Πολιτεία να χρηματοδοτεί γενναία τους κατοίκους ενός συγκεκριμένου νησιού (που αυτόβουλα θα δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα) για δραστηριότητες, εφαρμογές και μέσα μεταφοράς που θα χρησιμοποιούν «καθαρές» μορφές ενέργειας. Αν δηλ κάποιος χτίσει βιοκλιματικό σπίτι, λειτουργήσει τη βιοτεχνία του με φυσικό αέριο, αιολική ενέργεια ή υδρογόνο, αγοράσει «καθαρό» αυτοκίνητο ή δίκυκλο, να επιχορηγείται έως και με 70%

 

Γ. Πράσινο Φύλλο. Πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης προς την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Ε.Ε, να θεσπίσει κίνητρα για τη μείωση της κατανάλωσης (αντί της απαγόρευσης της κυκλοφορίας οχημάτων μεγάλου κυβισμού στα «κέντρα» των πόλεων). Ένα φύλλο στον κατασκευαστή που μειώνει τη μέση κατανάλωση των κινητήρων κατά 5%, δύο αν τη μειώσει κατά 10, τρία κατά 15 και 4 κατά 20%. Κάθε «φύλλο», εκτός τη μείωση της σπατάλης και της ρύπανσης, θα υποδηλώνει και τη κοινωνική ευαισθησία του κατασκευαστή. Για να δώσω ένα ακραίο παράδειγμα: ο ιδιοκτήτης ενός μοντέλου με τέσσερα φύλλα θα μπορεί, όχι μόνο να κυκλοφορεί ελεύθερα στο «κέντρο» της –όποιας- πόλης αλλά να σταθμεύει ακόμα και στο ...κεφάλι μας (τρόπος του λέγειν). Με το τρόπο αυτό τα κράτη-μέλη δεν απαγορεύουν αλλά δίνουν ουσιαστικά κίνητρα στη βιομηχανία για να ρυθμίσει σωστά τα του οίκου της.

 

 



      'Αλλα 'Αρθρα

 
     
  Σχεδίαση, Φιλοξενία: Τεχνόπολις Α.Ε. - © 2006-2008 Powered by